Neatsilik! Sek mus:

Apie Muzikos Virtuvę:

"Geriausios virtuvės – tos, kuriose tyliai skamba senos dainos, o vynas ir dūmai nesibaigia iki ryto."

Kokybiškos miesto muzikos metraštis, neribojantis savęs stiliais, tendencijomis ar madomis.

Klausykite kuo įvairesnės ir kokybiškesnės muzikos!

Žanrų žinynas: k-pop

bigbang

Darbo savaitės užbaigimui, penktadieniui nusprendėme jums papasakoti apie gan netikėtą muzikinį žanrą. Ir taip, šį kartą bus absoliuti popsa, tačiau kuri yra visiška egzotiška mums, bei velniškai populiarus judėjimas azijos šalyse.

arba kitaip tariant – tai muzikos žanras, kurio kilmė yra Pietų Korėja ir kuri apima visus populiariosios muzikos žanrus, tokius kaip dance-pop, bubblegum pop, pop ballad, disco, electronic, rock, hip-hop ar R&B, bei kuris pasižymi ypač ryškiais audiovizualiniais elementais, sinchroniniais šokiais, bei ryškiais, madingais ir ekscentriškais rūbais.

90-aisiais pradėjus įgauti populiarumo rytų azijoje, K-Pop įėjo į Japonijos muzikos rinką. Vėlyvaisiais 2000-aisiais šis muzikinis žanras peraugo į subkultūrą, būdingą jaunimui, bei jauniems suaugusiesiems rytų ir pietryčių azijoje. Ieškant šios subkultūros šaknų, galima įžvelgti sąsajų su itin dideliu spaudimu iš vyresnių, su kuriuo susiduria jaunimas, bei kuris labai būdingas šioms azijos šalims, bei jaunimo norą maištauti prieš tą spaudimą, tėvus, bei sistemą.
1992-aisiais K-Pop grupė Seo Taiji & Boys su sėkmingu eksperimentavimu skirtingais vakarietiškais muzikos stiliais įplieskė muzikinės trajektorijos pasikeitimą Pietų Korėjoje ir to rezultatu tapo, tai, kad vakarietiškos muzikos elementai, tokios kaip pavienės angliškos frazės šiai dienai yra visiškai įprastinė norma K-Pop industrijoje.

Šiuo metu K-Pop gan atkakliai tokių tarptautinių video kanalų dėka, kaip Youtube užsitikrina pakankamai stabilią ir masyvią publiką iš už vandenyno. Vadinamosios korėjietiškosios bangos pagalba šis žanras plinta į Lotynų Ameriką, Indiją, Šiaurės Afriką, Artimuosius rytus, bei Rytinę Europą. Nuo pat 2000-tųjų metų ši muzikos rinka augdavo tiesiog eksponentiškai. Pirmoje 2012-ųjų metų pusėje ši rinka sudarė jau 3,4 milijardo JAV dolerių ir žurnalo Times buvo pripažinta, kaip “didžiausias Pietų Korėjos eksportas”.

Na ir žinoma nepamirškime absoliučiai didžiausios Pietų Korėjos žvaigždės PSY, kuris vadinamas Youtube karaliumi ir kurio klipas Gangnam Style ne tik, kad pats pirmasis surinko milijardą peržiūrų, tačiau šiai dienai turi jau daugiau, nei 2 milijardus. Tai išties padėjo k-pop žanrui, kuris įgavo daug didesnio dėmesio JAV, bei visame pasaulyje. Pvz. Girls’ Generation klipas pernai laimėjo Youtube video apdovanojimą, už savo hyper energingą hitą I Got a Boy.

 -K-pop-kpop-4ever-33571582-1680-1050

Kitos žanrui būdingos savybės:

    -Sistematinis dainininkų treniravimas. Didelės vadybos kompanijos pasirašo kontraktus su vaikais nuo 9-10 metų amžiaus. Šie vaikai gyvena kartu su treneriais griežtai prižiūrimoje aplinkoje kur daugybę valandų praleidžiama mokantis muzikos, choreografijos, užsienio kalbų, komunikacijos technikų bendraujant su fanais, bei žurnalistais ir tokiu būdu per keletą metų išauginamos žvaigždės. Ši “robotų” sistema ganėtinai smarkiai kritikuojama vakarų žurnalistų. 2012-ais metais kiekvienos iš grupės Girls’ Generation narių treniravimas kainavo po 3 milijonus dolerių.
      -Itin didelės grupės. K-pop grupėse galima itin dažnai rasti daugiau narių, nei bet kokiose kitose pasaulio grupėse. Minėta Girl’s Generation turi 9 nares, o vaikinų grupė EXO 12, tačiau galima rasti net ir dar ekstremalesnių variantų.
      -Grupių pavadinimuose labai mėgiami akronimai: 2NE1 (New Evolution of the 21st Century), B.A.P (Best Absolute Perfect) , bei BTOB (Born to Beat).
    -Sinchronizuoti šokiai. Jei vakarų muzikoje sinchronizuoti šokiai taipogi pasitaiko gan neretai, tačiau tikrai ne tokiais mąstais, kaip kad k-pop, kuriame tai yra ko ne privalomybė.
    -Staigus platinimas per internetą. Pietų Korėjos muzikos industrija pasauliniu mastu nėra tokia jau didelė, tad dainos, kurios paleidžiamos nacionalinėje televizijoje, tuo pačiu metu pateikiamos ir Youtubėje tam, kad pasiekti ir tarptautinę auditoriją. Prieš paleidimą dažnai pirmiausia daromi video promo, kai vaizdo klipas turi savo trailerį ar skelbiamas grupės sugrįžimas, po pertraukos, kas įprastai sukelia tikrai nemažai hype’ą dar prieš paleidžiant muzikinį klipą.
    -Valstybinių institucijų parama. Pietų Korėjos vyriausybė pripažino, kad K-Pop kultūra daro įtakos šalies eksporto sektoriui. Nustatyta, kad 100$ padidėjimas populiariuose kultūriniuose produktuose, įtakoja 412$ padidėjimą kitose vartotojiškose prekėse, tad nenuostabu, kad vyriausybė remia, bei stengiasi populiarinti K-pop visame pasaulyje.
    -Itin dedikuota fanų bendruomenė. Be labai aktyvaus koncertų lankymo, fanai taipogi perka itin daug savo mėgiamų grupių atributikos, verčia korėjietiškas dainas į anglų kalbą, organizuoja flash mobus ar išmoksta klipuose rodomų šokių.

 

Na ir galiausiai susipažinkime su pačiais korėjietiškais vaizdo klipais: